Google wypuścił kolejną aktualizację swoich algorytmów, co znacząco wpłynęło na wiele witryn internetowych. Aktualizacja Google June 2024 Spam Update z czerwca br. miała na celu ograniczenie stron o niskich parametrach jakościowych. Co to oznacza dla Twojego serwisu i jakie jeszcze zmiany wprowadził Google?
Cele aktualizacji Google Spam Update 2024
Jak sama nazwa aktualizacji wskazuje, celem zmian było wyróżnienie serwisów dostarczającym użytkownikom użyteczne i jakościowe informacje. Niestety na tych zmianach ucierpiały strony internetowe, które generują niskiej jakości treści.
Wyszukiwarka stale dba o to, aby jej wyniki wyszukiwania były jak najlepsze. Algorytmy mają więc dowieźć nie tylko najbardziej wartościowe serwisy ale i dostarczyć odpowiedź na nurtujące użytkownika pytanie. Chodzi też o to aby stale poprawiać doświadczenia użytkowników a więc coraz lepsze customer experience.
Kluczowe zmiany w zakresie aktualizacji
Obecna aktualizacja Google June 2024 Spam Update dotyczyła przede wszystkim takich obszarów jak:
- Zwiększenie znaczenia jakości wprowadzanych do serwisów treści.
- Obniżanie wyników widoczności za stosowanie technik manipulacyjnych, takich jak cloaking i doorways.
- Większy nacisk na rozpoznawanie spamu generowanego przez AI.
- Zwiększenie uwagi na źródła informacji oraz na oryginalność treści.
- Wyjaśnienie aspektów brandowych słów kluczowych.
Aktualizacja Google June 2024 a treści generowane przez AI
Istotną informacją jest też dokładniejsza analiza stron pod kątem wprowadzania automatycznie generowanych treści. Algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie z rozróżnianiem treści tworzonych przez ludzi a tymi generowanymi automatycznie.
Jak podaje Google na swoich stronach „W Google od dawna wierzymy w to, że sztuczna inteligencja może pozytywnie wpłynąć na możliwość dostarczania przydatnych informacji.” źródło: https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content?hl=pl
Nie chodzi więc o to aby nie korzystać ze sztucznej inteligencji ale o to aby bezmyślnie nie kopiować wygenerowanego tekstu. Warto więc przeanalizować swoje serwisy internetowe i zweryfikować widoczność strony w oparciu o narzędzia takie jak Google Analytics. Sprawdź czy twoja strona zyskała czy straciła na widoczności.
Więcej o zmianach wynikających z aktualizacji dowiesz się tutaj: Aktualizacja Google June 2024 Spam Update